Dags att pröva en ny träningsform

6 apr

Boxning för nybörjare är ett bra sätt att komma igång i sporten. Det är utmanande och roligt. Du kan ta på vänner och familjemedlemmar att slå dem på ditt eget spel, men glöm inte att det också finns barn som leker med det. Se till att du är bekväm nog med sporten så att du kan ta itu med dessa nya utmaningar som kommer upp när du börjar träna.

Övningar är viktiga när du börjar i sporten. Du kan göra enkla som bara involverar dina armar och bröstmuskler, eller så kan du göra mer ansträngande som fokuserar på dina ben. Hursomhelst, se till att du har kunskap om vad som händer så att du kan arbeta på dina svagheter, liksom dina styrkor.

Uppvärmning innan

Innan du kommer in i någon av dina uppvärmningsövningar, bör du se till att du har blivit ordentligt uppvärmd genom att göra några lätta jogging. Även om du bara jogga i fem minuter eller så, kommer du att kunna få din puls upp och förbereda din kropp för kampen i ditt liv. Stretching är mycket viktigt. Även om det inte har något att göra med din boxning, bör du alltid göra en stretching rutin varje dag för att hålla kroppen frisk. Ju längre du har en skada, desto svårare blir det att återhämta sig. Under träningen bör du sträcka på armar, ben och buk. Om du försöker bygga muskler och styrka, kommer detta att vara det bästa du kan göra.

Styrketräning är mycket viktigt när du lär dig att boxas. Dina benmuskler kommer att växa om du lyfter vikter och du kommer att kunna arbeta på din styrka också. Kom ihåg att du kommer att göra tunga slag och sparkar så du måste bygga upp din uthållighet för att gå avståndet. Använda fria vikter är det bästa för dina magmuskler och resten av dina muskler. Aldrig göra misstaget att tro att boxning flyttar kommer att bidra till att bygga upp dina muskler och inte din mage. Se till att du har en spanare att vaka över dig när du använder olika vikter. Du vill inte skada dig själv under din första gången boxning!

Du bör bara göra vissa drag eller övningar med några dagars mellanrum så att du inte överarbetar dig själv.

Nummer två tips som jag kan ge dig är att du inte ska låta dig slå i väggen. Om du tröttnar på ett visst drag eller en viss övning kan du prova något annat tills du hittar en som du kan fortsätta att utföra.

Förutom alla dessa förslag, du bör försöka förbättra din kardiovaskulära uthållighet så att du har mer energi under hela kampen. Motion hjälper till att hålla dig stark och redo.

Besök denna sida fitnesspetra.bloggare.eu för mer om motion och träning.

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *